Barnbilder skickas till sexdömda i fängelser

Barnbilder skickas till sexdömda i fängelser

Är det verkligen rätt att bilder på barn skickas till Skogomeanstalten på Hisinge där det sitter män dömda för olika grova sexbrott detta inkluderar pedofiler?

Det är landets enda fängelse som enbart tar emot män dömda för olika typer av sexbrott.
Sedan i våras har Skogome samarbetat med företaget No1Case som tar emot kundernas olika bilder på internet och skickar beställningen vidare till Skogome där de intagna trycker dem på plastskalen, förpackar och skickar tillbaka dem. På detta sätt kan de komma åt adresser.
Ska verkligen pedofiler ha tillgång till internet eller i detta fall obegränsat med bilder på barn?
NEJ! säger vi.
Klart de inte ska ha tillgång vare sig internet eller jämt ström av bilder på barn som ploppar in.
  Alla borde maila till Kriminalvårdens presschef  Linda Romanus och skriva vad vi tycker om detta!
5 thoughts on “Barnbilder skickas till sexdömda i fängelser

  1. Hej jag skulle behöva komma i kontakt med er som håller i den här sidan med information som jag tror ni skulle vara intresserade av. Hur kommer man i kontakt med er? Har ni någon mail-adress? mvh

  2. För att kunna få ett grepp om, och förstå, det jag vill förmedla så måste jag ge er uppgifter som saknar all relevans för det som ni och jag är intresserade av, nämligen jakten på pedofiler. Dessa uppgifter vill varken jag eller de drabbade ska finnas här på kommentarsfältet. Ni ser ju min mail här i kommentaren, kan inte ni maila mig på det? Ni kan maila från en anonym mail eller vad som helst.

    Mvh

  3. Se till att all post öppnas och att censurera bilder på barn och ungdomar som kan anses vara åt det sexistiska hållet.

Kommentera

